16 Ocak 2010 Cumartesi


AVATAR mı WOW dan çıkmış, WOW mu AVATARdan?


Taze bir wow oynayanı olarak (hatta başlaması ile ara vermesi bir olan)
Avatar ve wow arasındaki bir çok benzerliği fark etmiş bulunmaktayım ki buda fark etmek için yıllanmış wow oyuncusu olmayı gerektirmeyecek kadar aşikâr demek oluyor.


Bu benzerlikte doğal olarak şu sorunun ortalıkta dolaşmasına neden oluyor.Avatar WOW dan alıntı mı yapmış? Daha suçlayıcı bir tabirle çalmış mı?


Bence çalımış(ama ikna edilebilirim :) filmde bahsi geçen mavi insanımsı yaratıklara elf denseydi çalınmış olduğunu düşünmeyebilirdim. Çünkü hâlihazırda elf denen ırk zaten mitolojik bir karakter. Böyle olunca WOW da elf karakterini mitolojiden çalmış dememiz gerekirdi. Başka bir ayrıntı da filmdeki mekânların benzerliği. Bununla ilgilide birçok örnek gösterilebilir.
Filmi izledim. Çokta beğendim. Ancak filmi izlerken WOW ile benzerliklerine takılmadan edemedim. Keşke daha yaratıcı olsaydı ve yepyeni ırklar, yepyeni bir dünya yaratmış olsalardı.

Resim1: Avatar
Resim2: WOW (Ghostland)
Resim3: WOW (Nagrand)

4 yorum:

detibör dedi ki...

Navi lerin Elf lere benzetilmesini cok dogru bulmuyorum. Fiziksel olarak ortusen pek yanlari olmadigi gibi, World Of Warcraft'taki hemen tum irklar Tolkien'in dunyasindan gelmektedir. Yani burada populer bir oyun olmus olan WoW a da herseyi maletmek dogru olmaz.

Bunun yaninda James Cameron Avatar'i 2000 yilinda yazmis fakat teknoloji yeterli olmadigi icin cekememisti. World Of Warcraft'in ilk betasi yanilmiyorsam 2002 yilinda cikmisti. Bu anlamda konseptsel bir arak da soz konusu degil pek. Ki oyunun 11 milyon aboneye ulasmasi da 2006 yillarindan evvel olmuyor.

Sinemaya buyuk eserler vermis bir ustadin bir video oyununu baz alarak calismasini sekillendirdigini dusunmek bana dogru gelmiyor.

Benim Avatar ile WoW arasinda buldugum tek benzerlik Nagrand haritasinda havada suzulen adaciklar ile filmdeki manyetik alanda ucusan buyuk toprak parcalari olmustu. (Ki bu alanlarin da WoW da neredeyse islevi sadece dekordan ibarettir, o ucan adalarda hicbir gorev yapilmiyor) Bu acidan bu tespite cok katilamiyorum.

Karamelo dedi ki...

Bende filmi izlemeden once ayni duyguya kapilmistim hatta warcraft ile starcraft benzeri bir sey olacagini dusunmustum. Navileri de mavi tenleri ve kirmizi saclariyla Troll'lere benzetmistim. Ancak filmi gorunce bu dusuncemden uzaklastim. Su an sadece ortamin Nagrand ve Zangarmarsh'a benzerligi konusunda her ikinize de katiliyorum. Ama filmi ve o muhtesem gorsellerini hatirladikca iyi ki benzemis iyi ki gozlerime super bir ziyafet sunabilmis diyorum. WOW'un gelecek yillarda cekecegi filminin gorsellerinin bu kadar tatmin edici olabilmesi icin Blizzard'in daha cok calismasi gerekecek zannimca

Utopia dedi ki...

onu bunu bilmem ama ben WOW da artik ucan bineklerimi daha cok seviyorum, kuscu ile ucacagima onunla ucuyorum :), ucarken kamerayi degistirip onlari seyrediyorum

ülkü yıldız dedi ki...

yazdığım yazının girişine baktım da biraz komik başlamışım "taze bir WOW oynayanı" :)
"WOW oynuyorum gözlerim kapalı" diye devam edecek. sanki şiir gibi.
bende biraz gözlerim kapalı izlemişim sanırım.

Yorum Gönder

 

Habis The Guild © 2008 . Distributed by Blogger Templates. Design By: SkinCorner