14 Ocak 2010 Perşembe

Gruplardaki Rol Dağılımı (1) - Tanklar

Şimdi bu post'ta temel bir takım kavramlara değinmek istiyorum, bilenin bildiği ama başlangıç düzeyindeki oyuncuların da faydalanacağı kanaatindeyim.

Gruplarda oyuncuların rolleri üçe ayrılmaktadır. Damage Dealer, Tank ve Healer. Bu post'ta tankların dünyasına kısaca değinmeye çalışacağım.

Tank

Tanklar, birlikte savaşılan yaratıkları (ve bossları) üzerinde tutmakla görevli olan kişilerdir.  Grupta her zaman önce savaşa giren, yaratıkları önce çeken oyuncudur. Tank'a olan ihtiyaç, genelde yaratıkların çok hasar vermesinden ve tüm ekibin bu hasarı kompanse edecek giyecekleri bulunmamasından kaynaklanır.

Bu anlamda tankların HP (sağlık) lerinin yüksek olması tercih edilir. Hasarın büyük kısmını alan tankın HP si ne kadar yüksek olursa healer'ların işi o kadar kolay olur ve grubun hayatta kalma olasılığı artar. Tankların dikkat etmesi gereken ikinci bir husus ise critical damage almamalarıdır. Critical damage, normal bir vuruşun iki katı hasar demektir. Bir düşünün, 30k HP si olan bir tank saniyede 10-15k vuran bir boss ile (daha beterleri de mevcuttur) boğuşuyorken crit damage alırsa bir anda 30k hasar alacaktır. Bu da HP nin sıfıra yakın olması ve tankın (dolayısı ile grubun) ölmesi demektir.

Hemen bütün tank classlarının crit immunity ve evasion değerleri farklıdır. Misal Druid Tank'ta defense rating önemsiz iken Paladin, Warrior ve DK tanklarda defense rating'in 540 olması gerekmektedir. (Druid crit immunity'yi farklı şekilde çözmektedir bu ayrı bir post konusu)

Bunun dışında Dodge, Parry ve Block evasion değerleri tankların aldıkları hasardan tamamen yada belli oranda yırtmalarını sağlamaktadır. Dodge tüm tanklarda vardır ve en çok Druid bundan faydalanır. Parry melee weapon (kılıç vs) kullanan classlarda vardır. Block ise shield (kalkan) kullanan classlarda vardır. Bu değerlerden faydalanabilen tank classların üst baş, enchant ve gem tercihlerini bu yönde yapmaları muazzam faydalıdır.

Tankların oyun esnasında sadece yaratıkları çektiğini düşünmek yanlış olur. Savaş süresinde yaratıkları üzerinde tutmak, ve başkalarının üzerine saldıran yaratıkları da kendi üstüne çekmekle yükümlüdür. Aslına bakarsanız oyun içerisinde yaratıkların kime saldıracağını belirleyen bir mekanizma vardır.

Threat (tehdit) her oyuncunun bir savaş süresinde yaptığı şeylerden ortaya çıkan sayısal bir değerdir. Bir grup oyuncu bir yaratık üzerinde iken, yaratık kendisine en çok tehdit oluşturana yönelir. Dolayısı ile tank, elindeki yetenekleri ve imkanları kullanarak en çok threat oluşturan kişi olmaya çalışmalıdır. (Aynı şekilde tank olmayan herkesin de bir yaratık üzerindeki threat değerlerini tank'ın threat değerinden aşağıda tutması gerekmektedir) Bu sayısal değeri ölçebilmek ThreatMeter addonları ile mümkündür, ve savaşlardaki çoğu problem bu addonun kullanılmamasından veya burada bahsettiğimiz threat yönetiminden bir haber oyunculardan kaynaklanmaktadır.

Bu posta burada son veriyorum. Bir sonraki postumda Healer classların dünyasına giriş yapacağım.

1 yorum:

LaZy dedi ki...

Ben de threat yaratma ile ilgil olarak bir ekleme yapmak istiyorum. Threat yaratmak sadece özel bazı yeteneklerinizi kullanmakla olmamakta. Karşınızdaki yaratıklara verdiğiniz zarar da önemlidir. Bu sebeple tank classların Hit Rating'lerini üst sınıra kadar artırmalarında ve daha fazla zarar veren silah kullanmalarında fayda var.

Yorum Gönder

 

Habis The Guild © 2008 . Distributed by Blogger Templates. Design By: SkinCorner